ترمووود

همه چیز درباره ترموود

ترمووود

همه چیز درباره ترموود

  • ۰
  • ۰

 

تغییرات طولی و عرضی در ترمو وود

پیش از این بارها درباره ی ویژگی های ترموودها صحبت کرده ایم اما در این مطلب می خواهیم درباره ی تغییرات طولی و عرضی ترموودها بحث کنیم.

طبق آزمایشاتی که انجام دادیم و بررسی های  صورت گرفته به این موضوغ واقف شدیم که مقاومت ترموودها در شرایط جوی و تغییرات شیمیایی بیشتر از سایر چوب هاست.

 

میزان تغییرات طولی و عرضی در نمونه ها را بررسی کردم .با قرار دادن دقیق نمونه ها در کنار یکدیگر طول و عرض کلی را اندازه گیری کردم .قبل از آزمون پهنای نمونه ها 11وارتفاع آن 6 بوده است.

بعد از گذشت 24 ساعت با استفاده از این روش میزان پهنا و درازا نمونه های خشک شده را بررسی کردم .پهنای چوب خشک شده در حدود 64/ که بسیار بزرگتر از نمونه ی قبل 1و درازای آن در حدود 32/1که بسیار کوچکتر از نمونه قبل شده بود.

بر اساس مطالعات صورت گرفته ترمووود عملکرد بهتری از لحاظ ماندگاری دارند .تغییرات ملکولی و ساختاری در چوب نشانگر این است تا از نفوذ آب به درون ساختار چوب جلوگیری شود بنابراین ماندگاری چوب ترمو به مراتب از انواع غیرحرارت دیده بیش تر است.

مقاومت ترموود در برابر تغییرات شیمیایی

رطوبت در چوب ترموها

میزان رطوبت هر یک از گونه ها را از قبل و بعد از در معرض آب قرار گرفتن اندازه گیری کردم .طبق مطالعات میزان رطوبت هر یک از قطعات به ترتیب 3%و3.1%بود.
انتهای هر یک از نمونه ها را کاغذ موم دار که از ورود و خروج آب جلوگیری می کند ،پوشاندم .هر از یک قطعات را به مدت 24ساعت در سطل آب قراردادم و با استفاده از بطری آن ها را به ته آب فرو بردم .
بعد از گذشت 24 ساعت و خروج نمونه ها از آب ، آن ها را به مدت 24 ساعت دیگر در محلی قرار دادم تا کامل خشک شوند.
میزان رطوبت هر یک از نمونه ها قبل از خشک شدگی به تر تیب 3.3%و2.9%بود.
سپس هر یک از نمونه ها به منظور یافتن هر گونه برآمدگی جستجو کردم.طبق بررسی ها هیچ گونه بر آمدگی در چوب ترمو مشاهده نشد.

چوب نما

روف گاردن

  • ۹۶/۱۱/۲۷
  • نادر رفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی