ترمووود

همه چیز درباره ترموود

ترمووود

همه چیز درباره ترموود

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 خوبی های ترموود برای نمای ساختمان

در ادامه ی این مقاله میخواهیم خوبی هایی که چوب های ترمو نسبت به سایر مصالح برای نمای ساختمان دارد برشمریم . لطفا تاپایان این متن همراه ما باشید.

• عدم استفاده از مواد غیر طبیعی یا شیمیایی

• مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف و ناپایدار

• عایق بودن از نظر سرما و گرما

• نصب سریع و آسان و سبک بودن

• زیبایی و قابلیت استفاده در محیط های گوناگون

 

چوب ترمو مخصوص نمای ساختمان

معمولا ترموود فنلاندی در نمای ساختمان بیشتر استفاده می شود. به دلیل رشد در نواحی سرد سیری دارای کیفیت بالاتری می باشد. قطر مناسب این نوع چوب در نمای بیرونی ساختمان 16 میلیمتر و 20 میلیمتر است. استفاده از چوب ترمو ضخیم برای نمای چوبی ساختمان توصیه نمی شود چرا که در این صورت وزن سازه بسیار بالا رفته و کارایی خود را از دست می دهد. همانطور که در بالا نیز بدان اشاره شد بهترین چوب برای این مورد مصرف چوب درخت کاج است.

روف گاردن

قیمت ترموود

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

 مقاومت چوب نمای ساختمان

 بر خلاف مصالح ساختمانی از قبیل بتن غیر مسلح یا بلوک های بنایی، چوب دارای ساختار مشخص تری است. مسیرهایی که مواد غذایی از آنها می گذرند و به شاخه ها می رسند باعث می شوند که مسیرهای مستقیمی در الوار ایجاد شود.

 ویژگی های تحمل باریک سازه چوبی اساساً بابارگذاری در عرض مسیر بافت یا موازی با آن تعیین می شوند. بنابراین  نقشه ها باید حاوی اطلاعاتی درباره دستورالعمل نصب باشند. در برش ها، هاشورزدگی نشان دهنده آن است که آیا چوب   در عرض یا به موازات بافت بریده شده است یا خیر.

از نظر زیست محیطی مصالح چوبی بر خلاف بسیاری از مصالح هیچ گونه ضرری برای محیط زیست نداشته و پس از به اتمام رسیدن عمر مفید ترمووود ها می توان آنها را برای تولید گرما سوزاند و یا آنها را بازیافت کرد. استفاده از چوب میتواند فضایی سازگار با محیط زیست و سالم ایجاد کند. هرچند که امروزه با وجود اینکه استفاده از چوب در نمای بیرونی رو به افزایش است اما وجود متریال های دیگر که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد، انکار نشدنی است با این وجود چوب ترمو ها در برابر متریال های دیگر از لحاظ زیبایی و کیفیت در حال پیشی گرفتن است.

سازگاری با محیط زیست یکی دیگر از فواید چوب نما است.که برای افراد دوستدار محیط زیست یک گزینه ایده آل است.با این وجود از آن جایی که چوب یک ماده طبیعی است برای جلوگری از نابودی و از بین رفنتشان نیازمند حفاظت و نگهداری است.اجرای نما بر روی ساختمان با هر نوع متریال هزینه نسبتا بالایی دارد.پس در کوتاه مدت نیاز به جایگزینی ندارد.به همین صورت اگر نمای چوب به صورت صحیح نگه داری شود میتواند تا سی سال ماندگار باشد. محصولات تولید شده در کارخانه غالبا بر اساس نیاز سفارش دهندگان تولید شده و اجرا و نصب آنها نیاز به تجهیزات و تخصص بالایی دارد بر خلاف دیگر محصولات، چوب را به آسانی میتوان خرید، برش داد و نصب کرد به صورتی که از 0 تا 100 پروژه در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

 تفاوت چوب نما با متریال مختلف 

         در سراسر دنیا صدها نوع چوب در مقیاس های متعدد مورد استفاده قرار می گیرند که با یکدیگر تفاوت های اساسی داشته و هرکدام ویژگی های منحصر به خودشان را دارند. اغلب از چوب در مراحل پایانی پروژه و برای زیباتر کردن کار استفاده می شود.

سازندگان مواد مصنوعی همیشه سعی داشته اند تا بتوانند محصولی تولید کنند که بسیار شبیه چوب طبیعی باشد.اما در طی تولید ترموود بافت زیبا و رنگ عمیق و زیبای چوب مورد بهبود قرار میگیرد. این چوب ها در مقابل عوامل طبیعی مثل نور آفتاب برف و باران بسیار مقاوم میباشند.
چوب ها در صورت عدم استفاده از پوشش روغنی و قرار گرفتن چوب در معرض اشعه UV، به رنگ نقره ای مایل می شوند. در بعضی مواقع این مورد به صورت عمدی انجام می گیرد. چون میتوان همان خواص را با رنگ دیگر در اختیار داشت و خواص و مزایای ترمووود با تغییر رنگ تغییر نخواهد کرد. بوسیله سنباده و استفاده مجدد از روغن بر روی سطح امکان تغییر رنگ وجود دارد.

برخی سازندگان به اشتباه بر این باورند که مصالح پلاستیکی به تعمیرات و نگه داری نیاز ندارند در صورتی که همه مصالح استفاده شده در فضای بیرون هر از گاهی نیاز به تعمیرات و نگه داری دارند. حتی مواد پلاستیکی هم از رنگ پرییگی، گرد و غبار، لکه و اشعه UV به طور کامل در امان نیستند. در فصول گرم و در اثر تابش نور خورشید پلاستیک به شدت گرم شده در صورتی که چوب یک عایق حرارتی مناسب است و در حد پلاستیک گرم نمیشود.در شرایط رطوبتی بالا نیز به دلیل جذب کم آب و تغییرات بسیار اندک ابعادی نسبت به چوب فراوری نشده، گزینه بهتری برای استفاده در نمای چوب است.در مکان هایی مثل استخر ، سونای خشک ، آشپرخانه و حمام استفاده از ترموود بسیار مناسب بوده ؛ به دلیل اینکه پوست انسان در تماس با چوب فرآوری شده به هیچ عنوان هیچگونه حساسیتی ار خود بروز نخواهد داد.

روف گاردن

رنگ ترموود

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

ترموود ازنوع زبان گنجشک کانادایی

درخت زبان گنجشک یکی از گونه‌های گیاهان گلدار از راسته نعناسانان است. این درخت بیشتر بومی اروپا است و در شمال اسکاندیناوی و جنوب شبه‌جزیره ایبری انتشار دارد همچنین این درخت در جنوب غربی آسیا از شمال ترکیه تا شرق قفقاز و کوه‌های البرز می‌روید.

این نوع چوب از درخت های پهن برگ تهیه می شود. برگ های این درختان در فصل زمستان بطور کامل می ریزد و در تابستان دوباره رشد می کند. این چوب ها چگالی خیلی زیادی دارند یا فواصل بین مولکولیشان بالاست و بخاطر عدم گره های مرکزی بافت فوق العاده ای را دارا هستند. رنگ پوست تنه این درخت خاکستری روشن تا خاکستری سبز بوده و تنه آن دارای پوسته های فراوان می باشد.

انواع ترمووود

کارآیی ترموود زبان گنجشک کانادایی

درخت زبان گنجشک دارای مقاومت بسیار زیادی است به همین دلیل در فضای شهری از کاربرد زیادی برخوردار است. زبان گنجشک از گروه سخت چوب ها بوده و بدون گره می باشند. بخاطر استحکام و چگالی بالایی که دارند برای کارهای کفپوش، پله که  فشار بالاتری را تحمل می کنند، استفاده می شوند. این نوع چوب بدلیل سختی بالایی که دارند جلوی از دست دادن رطوبت از خود مقاومت بالایی نشان می دهند و عملیات ترمو به خشک شدن کامل چوب نمی انجامد. به همین علت استفاده از این نوع چوب برای نمای خارجی توصیه نمی شود. چوب زبان گنجشک بدون گره می باشد .

 

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترموود

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

مراقبت از ترموودها

 

 روش های نگهداری از چوب ترمو

ترموودها با ساختار و حالت زیبایی که دارند ، محبوبیت چشمگیری در زندگی بشریت پیدا کرده اند. اکثر طراحان داخلی و مهندسین معمار ، میل و رغبت استفاده از چوب ترمووها را دارند چرا که علاوه بر زیبایی و مدرن بودن ، نگهداری از آن بسیار راحت و بی دردسر بوده و همچنین از دوام بالایی برخوردار است. 

در این قسمت میخواهیم شیوه های نگهداری از ترموودها را به شما آموزش دهیم.

پاکسازی و مراقبت از ترمو وود یکی از راه های حفظ رنگ آن است .
برای حفظ رنگ اصلی چوب صورت گرفتن هابررسی هایی هر شش ماه یکبار الزامی است.
اگر تمایل به تغییر رنگ چوب پس از گذر زمان دارید انتخاب روکش روغنی گزینه ی مناسبی است. روغن های نافذ نیاز به روکش کاری مجدد دارند. چوب یک ماده ی ارگانیک است و ضعف هایی نیز هم به دنبال دارد.

نکته های کلیدی در رابطه با رنگ روکش چوب

برای رسیدن به رنگ پایدار چوب رعایت نکات زیر الزامی است:

انتخاب طرح

در اکثر موارد چوب ترموود  به سبب زیبایی ظاهری در روکش کاری قسمت های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.رنگ روکش کاری چوب سال ها پس از نصب حفظ می شود . یکی از مهم ترین عوامل در تغییر رنگ چوب قرار گیری آن در معرض اشعه ماورای فرابنفش است. یکی از نکات در حفظ رنگ خاکستری چوب انتخاب مکانی با وجود یا عدم اشعه ی ماورای فرابنفش است. طراحان چوب ها را در مکان های مسقف برای محافظت آن از اشعه ی ماورای بنفش استفاده می کنند. اگر چوب بدون محافظت رها شود پس از مدت ها رنگ طبیعی خود را از دست می دهند. اگر قصد استفاده از چوب در مکان های ساحلی را دارید آن را به گونه ای نصب کنید تا روند تغییر رنگ چوب به صورت یکپارچه باشد. سایبان ها و سقف های منحنی که بخشی از دیوارهای چوبی را حفظ می کنند از عوامل تغییر رنگ در سایر قسمت های چوب است. انتخاب طرح مناسب امکان حفظ رنگ چوب را سال ها پس از نصب می دهد. استفاده الوار در زیر سایبان ها بهترین گزینه برای محافظت چوب از اشعه ی ماورای فرابنفش است.

 

 

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترموود

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

رنگ روکش های نمای چوبی 

برای اینکه نمای خانه تان لوکس و مدرن باشد کی بایست از مصالح و متریالی استفاده کنید که این زیبایی را در خود به طور ذاتی داشته باشد. برای نماهای چوبی نیز این موضوع برقرار است.

یکی از مشخصه های جالب دیوارپوش های چوبی این است که رنگ این دیوارپوش ها مکمل هر گونه طرح و رنگ است. برای نمونه در مهدهای کودک از رنگ های درخشان و پر انرژی که در هنگام قرارگیری با دیوارپوش های طبیعی هماهنگ می شوند، استفاده می شود. یکی از مسائل جالب توجه درباره ی دیوارپوش های طبیعی طیف رنگی متفاوت و متغیر آن است. حتی اگر تمام فضای خارجی به صورت یکپارچه با دیوارپوش ها پوشانده شده باشد انتخاب های متعددی از رنگ وجود دارد.

 پوشش های چوبی مدرن

قسمت خارجی برخی از ساختمان ها به سبب ترکیب میله های فلزی با دیوارپوش های چوبی ساختار مدرن و صنعتی پیدا کرده است. در برخی از نصب های بی نظیر به جای استفاده از سطوح سخت از روکش کاری های چوبی برای ایجاد دیوارکشی های شکوهمند استفاده شده است.

 

 

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترموود

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

دیوارپوش مناسب برای نمای ساختمان

 حاصل کار هنرمندانه و در عین حال فنی و اصولی معماران و سازندگان ایرانی را میتوان در بناهای تاریخی مثل مساجد جامع بسیاری از شهرها از جمله شیراز، تبریز، اصفهان و بسیاری از عمارت ها، بقعه ها و مقبره ها و بسیاری دیگر از بناهای قدیمی و تاریخی در جای جای کشور مشاهده کرد.نمای ساختمان در تعریف و شکل دهی شهر نقش بسیار مهمی ایفا می کند، بنابراین در نمای ساختمانها باید به مساله همگونی نمای شهری توجه بسیاری داشت، زیرا اگر نمای هر ساختمان را بی‎توجه به بافت شهر و بدون در نظر گرفتن ساختمانهای همجوار طراحی کنیم، ناهمگونی غیر قابل جبرانی را در سطح شهر رواج می دهیم و با این عمل، بی هویتی و تضاد شهری ناخواسته گسترش می یابد.

بسیاری از خانه ها به گونه ای طراحی نقاشی شده اند که علاوه بر تناقض با محیط پیرامون نیاز به مراقبت بالایی دارند. انتخاب دیوارپوش های هوازده در نمونه های ساده و جذاب بهترین گزینه به حساب می آید. با این انتخاب دیگر نیازی به مراقبت بالا از دیوارپوش ها نیست و به راحتی مکمل محیط پیرامون می شود .مالک اقامتگاه های حیرت برانگیز براین باور اند تا زیبایی خانه ی خود را در زیبایی طبیعت موثر باشد. استفاده از پنجره های بزرگ در نمای ساختمان و به علاوه استفاده از روکش کاری های چوبی در بنا نشان از احترام به طبیعت است .

بهترین دیوارپوش برای نمای ساختمان

پوشش های کلبه های چوبی

خانه های مدرن روستایی از محبوبیت والایی در هر نقطه ی جهان برخوردارند. در این خانه ها نمونه های مدرن و سنتی با الوارهای چوبی ترکیب می شوند.

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترموود

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

کاربرد چوب ترمو در پارک های آبی 

پارک آبی یک پارک تفریحی است که از ابزارهای سرگرم‌کننده و بازی‌های آبی  مانند سرسره آبی، رودخانه تنبل، حمام تفریحی، استخر، استخور موج، سونا و سرسره‌های سقوط آزاد و غیره تشکیل شده‌است. در بعضی از پارک‌های آبی با ایجاد موج‌های مصنوعی امکان موج سواری را نیز مهیا کرده‌اند.

در پارک آبی از ترمو وود در کفپوش ها و ایجاد جایگاه های استراحت استفاده می شود. با استفاده یک ماده ی تطبیق پذیر مانند چوب می توان فضایی جالب توجه و سازگار با محیط زیست در محیط های بیرونی به وجود آورد.

ساخت کفپوش با ترموود

مرغوب ترین چوب برای کفپوش فضاهای خارجی

گاهی اوقات بهترین چوب برای کفپوش های خارجی انواعی است که با طرح خانه در تطابق باشد. در این خانه از چوب های طبیعی برای کفپوش ها و روکش کاری ها استفاده می شود. نتیجه این طرح حالتی است که درآن امکان تشخیص ابتدا و انتهای منزل وجود ندارد.

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترمووود

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

چوب ترمو در ساختمان سازی 

در گذشته از چوب برای ساخت مامن مناسب جهت سکنی گزیدن استفاده می شد ولی به دلیل عدم وجود مقاومت کافی در شرایط محیطی مختلف عمر طولانی نداشت ولی امروزه با پیشرفت علم و دانش و استفاده از شیوه های مهندسی می توان عمر و دوام چوب ها را تضمین نمود به طوریکه در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی داشته باشد فرآوری که براساس بخار و حرارت بر روی چوب های سوزنی برگ انجام می شود منجر به تولید ترمووود می گردد 

در صنعت ساخت و سازهای ساختمانی چوب مزیت های بی شماری دارد. در وهله ی نخست جنگل ها حفره ی طبیعی جذب دی اکسید کربن و آزاد سازی اکسیژن در هوا هستند. در ادامه می توان گفت رسیدگی به چوب ها باعث حفظ محیط زیست و جلوگیری از خطر آتش سوزی می شود.
با افزایش 86.6 بیلیون دلاری تقاضا خانه های سبز در سال 2017 راهی سودمند برای پیمانکاران نیز فراهم گردیده است.در این مورد بهتر است به جای استفاده از چوب های مناطق گرمسیری ازترمووود استفاده شود. برای مثال حدود 80 تا 100سال زمان برای پرورش درخت هایی با چوب سخت نیاز است این در حالی است که چوب ترمو وود در سی سال پرورانده می شوند و تنها به سه روز زمان برای پردازش نیاز دارند. مزیت های زیست محیطی، سودمندی و رشد زنجیره ای منابع سبب شده که استفاده از چوب ترمو در صنعت ساخت و ساز رشد چشمگیری داشته باشد.

مزایای چوب ترمو برای محیط زیست

صنعت ساخت و ساز تاثیر زیادی بر محیط زیست دارد.طبق گزارشات سازمان محافظت آمریکا حدود پانزده درصد از پس ماندهای کربن دی اکسید جهان ناشی از فعالیت های صنعتی است که فرآیند تولید و مصرف مصالح ساختمانی بالاخص سیمان و فولاد شامل آن می شود. به همین دلیل معماران، ساختمان سازها و پیمانکاران با ساخت ساختمان های سبز در صدد جلوگیری از انتشار دی اکسید کربن در جو هستند.گام اصلی برای تحقق چنین امری استفاده از منابع چوبی تجدید شدنی و بادوام است. بر اساس گزارشات مجلات جنگلداری به آسانی می توان با افزایش مصرف چوب ترمو وود درساخت و ساز از میزان انتشار دی اکسید کربن بیش از 31 درصد جلوگیری کرد.

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترموود

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

 خصوصیات کفپوشهای ترموود و کفپوشهای مرکب 

یکی از اصلی ترین دغدغه های مالکان خانه و یا مهندسین معمار در زمانی که میخواهند کفپوش ها را نصب کنند به آن می اندشیند این است که نحوه ی نگهداری این کفپوش ها به چه صورت است.

همچنین یکی از مسائلی که در وحله ی دوم ذهن آنها را درگیر میکند این است که چندسال یکبار نیازمند بازسازی و یا رنگ کردن مجدد کفپوش ها میشویم. و این مسئله شاید مقرون به صرفه نباشد.

 بنابراین برای داشتن بهترین کفپوش ها بدون نیاز به مراقبت اندک چه باید کرد؟
در سال های اخیر کفپوش های مرکب به سبب تنوع رنگی بالا، پوشش گارانتی و نیاز به مراقبت اندک جایگاه عظیمی در بازار به دست آورده اند. به هر حال با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تقاضا مصرف کنندگان به محصولات طبیعی، گزینه های جدید تری مانند کفپوش های ترموود پیش رو قرار گرفت .
مصرف کنندگانی که علاقه به محصولات چوبی طبیعی دارند و نگران نحوه ی نگهداری از آن هستند، ترموود بهترین گزینه است. این چوب ها در فرآیندهای حرارت دهی به سبب عدم استفاده از مواد شیمیایی دوام، ماندگاری و زیبایی قابل توجهی به دست آورده اند.

ساخت بهترین کفپوش با ترمو وود

تنوع در طرح کفپوش ترمو وود

بعد از تصمیم گیری درست درباره ی انتخاب چوب کفپوش ها نوبت آن رسیده تا طرح مناسب و متناسب با کفپوش ترمووود را انتخاب کنید. نمی دانید از کجا کارتان را شروع کنید؟ در نظر داشته باشید کفپوش ها متناسب با طرح باشند. طرحی را انتخاب کنید که سایه ی آن از طریق درختان بلند و بوته ها فراهم شود. در ارتباط با نور پردازی کفپوش ترموود، از نورهای خورشیدی استفاده کنید .گونه نورهایی را به کار ببرید که در آن امکان ذخیره انرژی در زمان های بعدی وجود داشته باشد.

چوب نمای ساختمان

چوب نما

رنگ ترمووود

  • نادر رفیعی