ترمووود

همه چیز درباره ترموود

ترمووود

همه چیز درباره ترموود

  • ۰
  • ۰

 مقاومت چوب نمای ساختمان

 بر خلاف مصالح ساختمانی از قبیل بتن غیر مسلح یا بلوک های بنایی، چوب دارای ساختار مشخص تری است. مسیرهایی که مواد غذایی از آنها می گذرند و به شاخه ها می رسند باعث می شوند که مسیرهای مستقیمی در الوار ایجاد شود.

 ویژگی های تحمل باریک سازه چوبی اساساً بابارگذاری در عرض مسیر بافت یا موازی با آن تعیین می شوند. بنابراین  نقشه ها باید حاوی اطلاعاتی درباره دستورالعمل نصب باشند. در برش ها، هاشورزدگی نشان دهنده آن است که آیا چوب   در عرض یا به موازات بافت بریده شده است یا خیر.

از نظر زیست محیطی مصالح چوبی بر خلاف بسیاری از مصالح هیچ گونه ضرری برای محیط زیست نداشته و پس از به اتمام رسیدن عمر مفید ترمووود ها می توان آنها را برای تولید گرما سوزاند و یا آنها را بازیافت کرد. استفاده از چوب میتواند فضایی سازگار با محیط زیست و سالم ایجاد کند. هرچند که امروزه با وجود اینکه استفاده از چوب در نمای بیرونی رو به افزایش است اما وجود متریال های دیگر که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد، انکار نشدنی است با این وجود چوب ترمو ها در برابر متریال های دیگر از لحاظ زیبایی و کیفیت در حال پیشی گرفتن است.

سازگاری با محیط زیست یکی دیگر از فواید چوب نما است.که برای افراد دوستدار محیط زیست یک گزینه ایده آل است.با این وجود از آن جایی که چوب یک ماده طبیعی است برای جلوگری از نابودی و از بین رفنتشان نیازمند حفاظت و نگهداری است.اجرای نما بر روی ساختمان با هر نوع متریال هزینه نسبتا بالایی دارد.پس در کوتاه مدت نیاز به جایگزینی ندارد.به همین صورت اگر نمای چوب به صورت صحیح نگه داری شود میتواند تا سی سال ماندگار باشد. محصولات تولید شده در کارخانه غالبا بر اساس نیاز سفارش دهندگان تولید شده و اجرا و نصب آنها نیاز به تجهیزات و تخصص بالایی دارد بر خلاف دیگر محصولات، چوب را به آسانی میتوان خرید، برش داد و نصب کرد به صورتی که از 0 تا 100 پروژه در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

 تفاوت چوب نما با متریال مختلف 

         در سراسر دنیا صدها نوع چوب در مقیاس های متعدد مورد استفاده قرار می گیرند که با یکدیگر تفاوت های اساسی داشته و هرکدام ویژگی های منحصر به خودشان را دارند. اغلب از چوب در مراحل پایانی پروژه و برای زیباتر کردن کار استفاده می شود.

سازندگان مواد مصنوعی همیشه سعی داشته اند تا بتوانند محصولی تولید کنند که بسیار شبیه چوب طبیعی باشد.اما در طی تولید ترموود بافت زیبا و رنگ عمیق و زیبای چوب مورد بهبود قرار میگیرد. این چوب ها در مقابل عوامل طبیعی مثل نور آفتاب برف و باران بسیار مقاوم میباشند.
چوب ها در صورت عدم استفاده از پوشش روغنی و قرار گرفتن چوب در معرض اشعه UV، به رنگ نقره ای مایل می شوند. در بعضی مواقع این مورد به صورت عمدی انجام می گیرد. چون میتوان همان خواص را با رنگ دیگر در اختیار داشت و خواص و مزایای ترمووود با تغییر رنگ تغییر نخواهد کرد. بوسیله سنباده و استفاده مجدد از روغن بر روی سطح امکان تغییر رنگ وجود دارد.

برخی سازندگان به اشتباه بر این باورند که مصالح پلاستیکی به تعمیرات و نگه داری نیاز ندارند در صورتی که همه مصالح استفاده شده در فضای بیرون هر از گاهی نیاز به تعمیرات و نگه داری دارند. حتی مواد پلاستیکی هم از رنگ پرییگی، گرد و غبار، لکه و اشعه UV به طور کامل در امان نیستند. در فصول گرم و در اثر تابش نور خورشید پلاستیک به شدت گرم شده در صورتی که چوب یک عایق حرارتی مناسب است و در حد پلاستیک گرم نمیشود.در شرایط رطوبتی بالا نیز به دلیل جذب کم آب و تغییرات بسیار اندک ابعادی نسبت به چوب فراوری نشده، گزینه بهتری برای استفاده در نمای چوب است.در مکان هایی مثل استخر ، سونای خشک ، آشپرخانه و حمام استفاده از ترموود بسیار مناسب بوده ؛ به دلیل اینکه پوست انسان در تماس با چوب فرآوری شده به هیچ عنوان هیچگونه حساسیتی ار خود بروز نخواهد داد.

روف گاردن

رنگ ترموود

  • ۹۷/۰۲/۲۳
  • نادر رفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی